Reklamy na Facebooku, to bez wątpienia jedna z kluczowych funkcjonalności tego portalu dla marketerów i właścicieli firm. Są doskonałym narzędziem zarówno do zwiększania zasięgu komunikacji marki jak i bezpośredniego stymulowania sprzedaży. Sprawdźmy zatem jakie nowości w tym narzędziu zaoferowała nam ekipa „Wielkiego F” i jak wykorzystać je do zwiększenia skuteczności swoich kampanii reklamowych na Facebooku.
Co się zmienia?
Przede wszystkim Facebook postanowił ujednolicić obrazy i teksty w reklamach, dzięki czemu łatwiej będzie przygotować reklamę dobrze wyświetlającą się zarówno na ekranie komputera, na urządzeniach mobilnych oraz we wszystkich miejscach (prawa kolumna, news feed).
Jeśli chcemy zadbać o dobry wygląd grafiki bez względu na miejsce jej wyświetlania, sugerowana jest szerokość 1200 px (minimum 600 px). Warto zwrócić na to szczególną uwagę, ponieważ Facebook automatycznie przeskaluje rozmiar grafiki w zależności od tego, czy pojawi się ona w aktualnościach, czy w prawej kolumnie portalu.
Oczywiście nadal obowiązuje reguła 20% tekstu na grafice.
W przypadku tekstów natomiast, niemal wszystkie dostępne formaty pozwalają teraz na dodanie go w ilości 90 znaków. Jak wiemy jednak, część treści reklam jest zaciągana bezpośrednio ze stron (np. w przypadku promocji postów). Zatem jeśli chcemy zadbać o odpowiedni komunikat, nie warto przesadzać z długością postów i opisów na fan page.
Nowe opcje w kreatorze kampanii na Facebooku
Odświeżony kreator kampanii pozwala na dodanie do 6 różnych obrazów do standardowych reklam. Dzięki temu w łatwy sposób możemy stworzyć więcej wersji naszej reklamy. Naprawdę warto skorzystać z tej możliwości, ponieważ Facebook w pierwszych dniach nowej kampanii sam zbada, która z wersji reklamy jest najskuteczniejsza i właśnie tą będzie wyświetlał częściej w kolejnych dniach.
Gdzie wyświetli się Twoja reklama?
Warto również zauważyć, że Facebook stawia coraz mocniej na zróżnicowanie miejsc, w których reklamy będą się pojawiać oraz lepsze dostosowanie ich do celu reklamowego.
Tzw. desktopowy news feed (czyli miejsce, w którym standardowo widzisz aktualności dodawane przez Twoich znajomych i strony, które lubisz), będzie miejscem, w którym pojawią się:
- reklamy fan page (z przyciskiem umożliwiającym polubienie bezpośrednio na kreacji),
- reklamy postów fan page,
- sponsored stories czyli zdarzenia sponsorowane (pokazujące jak Twoi znajomi wchodzą w interakcje z markami na Facebooku).
Mobilny news feed od wersji desktopowej będzie różnił się tym, że zobaczymy w nim dodatkowo reklamy mobilnych aplikacji dostępnych w Facebook App Center. To z pewnością duży plus dla twórców aplikacji. Taka reklama bowiem będzie świetnie dopasowana do kontekstu, w którym znajduje się grupa docelowa (korzystanie z urządzenia mobilnego) i będzie zawierała również przycisk do bezpośredniej instalacji.
Z kolei w w prawej kolumnie, widocznej tylko w wersji desktopowej portalu, zobaczymy wszystkie formy reklamowe, za wyjątkiem wspomnianych wyżej reklam aplikacji mobilnych.
Poniżej prosta tabelka, pozwalająca nieco uporządkować te informacje:
Prawa kolumna | Desktopowy News Feed | Mobilny News Feed | |
Reklama fan page | X | X | X |
Reklama postów | X | X | X |
Zdarzenia sponsorowane | X | X | X |
Aplikacje | X | ||
Aplikacje mobilne | X | ||
Reklama zewnętrznych adresów URL | X |
Temat form reklamowych na Facebooku jest bardzo szeroki, dlatego poszczególne formy reklamowe, ich optymalne przygotowanie i zastosowanie przybliżymy w kolejnych postach. Jeśli więc masz pytania – komentarze są do Twojej dyspozycji.
Natomiast, jeżeli nie masz ochoty na zgłębianie tajników kampanii reklamowych na Facebooku i chcesz skorzystać z pomocy specjalistów – zapraszamy do kontaktu 🙂