Marketing szeptany to nie tylko fora

Szczere opinie na temat produktu, które usłyszymy od zaufanych osób, są najlepszą i najbardziej wiarygodną rekomendacją. Dlatego też buzz marketing jest jedną ze skuteczniejszych form promocji Jednak wciąż budzi wiele kontrowersji. Niektórzy zarzucają mu, że polega na oszukiwaniu ludzi i wprowadzaniu ich w błąd. Jednak zapewniam, jeśli prowadzony jest w sposób zgodny z zasadami etyki, […]

Czytaj dalej

Marketing szeptany czy szemrany?

Czy szeptać potrafi każdy? Myślisz pewnie, że to absurdalne pytanie. Ale nie, wręcz przeciwnie – w kontekście tego tekstu jest to pytanie bardzo zasadne. A co najciekawsze, odpowiedź jest przecząca – nie każdy potrafi szeptać. Za to wielu potrafi wyłącznie szemrać. Choć w nazwie różnica jest niewielka, to w marketingu ma ogromne znaczenie. Jakie?

Czytaj dalej

Marketing na YouTube – niezbędne wskazówki

YouTube bez wątpienia należy do tych wyjątkowych serwisów, których nie trzeba przedstawiać żadnemu internaucie. W ostatnich latach doświadczył on prawdziwej eksplozji popularności. Rewolucja, którą zaprowadził w wielu aspektach naszego życia, nie ominęła też marketingu. O czym zatem należy  pamiętać prowadząc firmowy kanał na Youtube?

Czytaj dalej

Marketing – czy to się opłaca?

Marketing to fanaberia, wyrzucanie pieniędzy w błoto. Tak właśnie kojarzy się on wielu firmom, szczególnie tym z sektora MSP. Bo czy opłaca wydawać się kilka tysięcy złotych na działania, które nie są namacalne, ich rezultatów nie da się dotkną? Otóż – opłaca się. Trzeba tylko mądrze do tego podejść.

Czytaj dalej

LinkedIn, czyli profesjonalizm w social mediach

Gwałtowny wzrost popularności różnorodnych mediów społecznościowych (któż z nas nie ma konta na Facebooku lub nie ogląda filmów na YouTubie?), zwiększył także ich znaczenie jako narzędzi marketingu internetowego. Mimo, że stale używane są one głównie w celach społeczno-rozrywkowych, to jednak social media to już nie tylko rozrywka. Coraz popularniejsze stają się serwisy społecznościowe dla profesjonalistów, […]

Czytaj dalej

Kuszenie fana, czyli jak nazwać firmowy profil na Facebooku

Wydaje się, że gdy zakładasz firmowy profil na Facebooku, jego nazwa jest najmniejszym problemem. Przecież nazwać go trzeba nazwą firmy! Ale czy zawsze jest to korzystne rozwiązanie? Zakładając fanpage na Facebooku zastanawiamy się nad grafiką, awatarem czy informacjami zamieszczonymi w opisie. Często w ogóle pomijamy nazwę fanpage’a z góry zakładając, że będzie nią nazwa naszej […]

Czytaj dalej

Kto nas straszy w Halloween?

Halloween to tradycja amerykańska, która w Polsce ma jeszcze bardzo krótką historię. Są zwolennicy tego święta, jak i przeciwnicy. Ale lubisz Halloween czy nie lubisz – to nie ma znaczenia. Kreatywne reklamy, tworzone z okazji Halloween, musisz zobaczyć 🙂

Czytaj dalej

Kreowanie wizerunku w sieci

Znana, dziewiętanstowieczna angielska pisarka – George Elliot powiedziała kiedyś: „Nigdy nie jest za późno, by stać się tym, kim moglibyśmy się stać”. Mimo, że autorka tych słów żyła w czasach, gdy kreowanie wizerunku było dość abstrakcyjnym pojęciem, to jej słowa nigdy nie straciły na aktualności. Obecnie każdy, bez względu na wiek może zbudować od podstaw […]

Czytaj dalej

Kreatywne kampanie antynikotynowe – zerwij z nałogiem

Można się zastanawiać, czy kampanie społeczne, namawiające do rzucenia palenia, są skuteczne. Czy rzeczywiście ktoś kiedykolwiek postanowił zerwać z nałogiem dzięki temu, że zobaczył billboard? Czy najbardziej kreatywna kampania ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie liczby palaczy? Ja uważam, że nie ma to znaczenia.

Czytaj dalej

Kreatywne wykorzystanie przestrzeni miejskiej

Idziesz sobie idziesz po chodniku, patrzysz pod nogi a tutaj…Durex. I to z wypustkami! Bez strachu. To nie pozostałości po nocnej imprezie. To reklama umieszczona w nietypowym miejscu – na chodniku. Takich akcji jest coraz więcej. Zobacz najciekawsze przykłady nietypowego, ale kreatywnego wykorzystania przestrzeni miejskiej jako nośnika reklamowego.

Czytaj dalej