Jak prowadzić bloga by wyprzedzić konkurencję?

Posiadasz bloga, ale nie odwiedza go nikt oprócz kilku Twoich znajomych? A może dopiero myślisz o stworzeniu poczytnego bloga dla swojej firmy? Niezależnie od tego, na jakim etapie jesteś, warto poznać kilka łatwych sposobów, dzięki którym Twój blog stanie się popularny i rozgromi konkurencję!

Korzyści z blogowania

Korzyści płynących z prowadzenia bloga jest wiele, począwszy od własnego rozwoju a skończywszy na korzyściach czysto marketingowych. Działanie takie pomaga wyprzedzić Twoich konkurentów poprzez zwiększanie świadomości marki oraz powiększanie ilości klientów. Publikując wartościowe, skuteczne i interesujące treści na blogu w umyśle czytelnika pojawia się obraz profesjonalnej firmy.

Skuteczne prowadzenie bloga wymaga sporo czasu i wysiłku. Jednak włożony trud przekłada się na ilość pozyskanych korzyści. Dlatego zdecydowanie warto to robić.

Jak prowadzić bloga? 3 złote zasady

1. Publikuj wartościowe treści (content)

Jest to najbardziej oczywista i najważniejsza zasada Twoi czytelnicy nie będą odwiedzali Twojego bloga, jeżeli nie będziesz publikował tam ciekawych i użytecznych artykułów. Zwiększając ilość nowych czytelników tym samym zwiększasz ilość nowych potencjalnych klientów. Przy pisaniu artykułów na bloga, ważne jest nie tylko dobranie odpowiedniego tematu, ale także jego forma. Staraj się wybierać oryginalne czy nawet kontrowersyjne tematy, które zainteresują czytelników oraz sprowokują do podjęcia dyskusji. Porządnie zastanów się nad tytułem każdego artykułu, jest to pierwsza rzecz na którą zwraca uwagę czytelnik, dlatego tytuł musi być tak atrakcyjny by zachęcił go do przeczytania całego tekstu. Przed publikacją swoich artykułów, koniecznie poświęć choć chwilę, na ich sprawdzenie, zarówno pod względem gramatyki jak i ortografii. Możesz także dać je do przeczytaniu komuś innemu, taka osoba łatwiej dostrzeże Twoje błędy. Wszystkie Twoje posty powinny być także przemyślane i poprawne pod względem kompozycji (zachęcający początek, ciekawy środek, satysfakcjonujący koniec). Ludzie czytający Twojego bloga, z wielką radością wytkną Ci każdy Twój błąd, dlatego staraj się ich nie popełniać.

2. Pisz często, jednak nie przesadzaj z ilością postów.

Napisanie i opublikowaniu wielu postów w ciągu jednego dnia nie jest dobrym pomysłem i z pewnością nie przyczyni się to do zwiększenia popularności Twojego bloga firmowego. Nie możesz przytłoczyć ilością tekstów swoich czytelników. Powinni oni z niecierpliwością oczekiwać Twoich nowych artykułów. Jednak nie pozwól, by Twój blog świecił pustkami lub posiadał długie przerwy pomiędzy kolejnymi publikacjami.

3. Dbaj o swoich czytelników.

Staraj się zawsze czytać i odpowiadać na pozostawione przez Twoich czytelników komentarze. Jednak bądź bezlitosny wobec bezwartościowego spamu i usuwaj go na bieżąco. Dla łatwiejszego dbania o ład i porządek możesz stworzyć regulamin komentowania. Czytelnicy Twojego bloga z pewnością będą zadowoleni, że odpowiadasz na ich pytania, prowadzisz z nimi dialog i reagujesz na ich potrzeby.

Jak widać, prowadzenie bloga firmowego może nam przynieść wiele korzyści. Jeżeli rozważasz wprowadzenie takiego rozwiązania, nie ma na co czekać. Możesz być świetnym fachowcem w swojej dziedzinie ale w ogóle nie znać się na blogowaniu lub po pro¬stu nie mieć na to czasu, co wtedy? Rozsądnym rozwiązaniem będzie oddanie zajmowanie się blogiem profesjonaliście, który według Twoich wskazówek stworzy popularne i korzystne dla wizerunku firmy miejsce w sieci.

Foto: freedigitalphotos.net

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *