Ilu Polaków korzysta z Internetu i co to oznacza dla Twojej firmy?

Według badania NetTrack organizowanego przez pracownię Millward Brown, w Polsce już 19,4 mln osób korzysta z Internetu. Ten wynik osiągnięty został pomiędzy lutym a kwietniem 2014 i jest o 0,9 mln wyższy, niż wyniki podane przez pracownię w lutym 2014. Oznacza to, że Internauci stanowią już ok. 64% naszej populacji, a z każdym miesiącem przybywa kolejne 1,6%. Jakie to ma znaczenie dla Twojego biznesu?

Kim są tajemniczy „Internauci”?

NetTrack, to badanie o charakterze ciągłym, prowadzone przez Millward Brown co miesiąc od 2000 roku. Jego metodologia pozwala na śledzenie zmian w liczbie osób korzystających z Internetu, oraz tego w jaki sposób ankietowani wykorzystują dostęp do sieci i jakie portale odwiedzają najchętniej.

Zgodnie z danymi za okres luty-kwiecień 2014, z Internetu regularnie korzysta już 19,4 mln Polaków. Zmienia się także struktura wiekowa Internautów – najliczniejszą grupę użytkowników stanowią nadal osoby pomiędzy 25 a 39 rokiem życia (39%), jednak odsetek 40-59-latków wzrósł do 31% (w porównaniu z 29% w lutym 2014), a osób powyżej 60 roku życia – do 7% (w porównaniu z 6% w lutym 2014).

Co istotne, według danych z drugiego kwartału 2013 – aż 70% Internautów, to osoby korzystające z internetu codziennie, a najpopularniejsze (tzn. najchętniej odwiedzane) witryny w sieci, to Google, YouTube, Allegro, Onet i Facebook.

OK, ale co to oznacza dla Twojej firmy?

Mówiąc bez ogródek – oznacza to tyle, że Twojej firmy już NIE STAĆ na traktowanie emarketingu po macoszemu. Internet, e-commerce i social media stają się coraz bardziej integralną częścią naszego życia, a społeczeństwo dzieli się na tych którzy korzystają, lub niebawem zaczną korzystać z sieci.

Nawet jeśli dziś wydaje Ci się, że Twój biznes „nie pasuje” do marketingu w internecie – spójrz na dane demograficzne przytoczone powyżej. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że Twoi klienci (obecni i potencjalni) już są w internecie – a to oznacza, że musisz za nimi nadążyć. Bo jeśli Ty tego nie zrobisz – z pewnością ten fakt wykorzysta Twoja konkurencja.

Sposobów na wykorzystanie tej informacji jest tyle, ile firm – od prostych kampanii reklamowych, przez ciekawe interakcje w wolnych chwilach na Facebooku, po szeroko zakrojone akcje łączące online i offline. Każdy biznes jest inny i dobór optymalnych narzędzi emarketingowych zależy od zdefiniowanego celu i obranej strategii firmy.

Niemniej jedno jest pewne – Twoi Klienci już dawno obrali kurs na Internet. Jeśli chcesz ich utrzymać, musisz wziąć to pod uwagę.

Chcesz coś dodać? Komentarze są do Twojej dyspozycji.

źródła: Millward Brown, Rzeczpospolita

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *