Branded content – nie bój się zmiany na lepsze

Zapewne wiele razy słyszałeś o tym, że skuteczna komunikacja marki z klientem to podstawa funkcjonowania firmy. Zapewne znasz także liczne sposoby na reklamowanie się poprzez media. Jednak, jak zauważyłeś, część z nich nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Dlaczego? Otóż, jak pokazały wyniki badań satysfakcji konsumenckiej, klienci mają już dość znanych i ogranych form promocji. Chcą być zaskakiwani, pragną nowych emocji i doznań! Na szczęście pojawiło się narzędzie marketingowe, zwane branded content, które ma szansę zmienić oblicze relacji klient-marka. Czy warto z niego skorzystać?

Komunikacja marki – zmiany są konieczne!

Do niedawna komunikacja marki z klientem opierała się głównie na znanych i dawno już wynalezionych metodach. Promowanie firmy lub produktu polegało przede wszystkim na dostarczaniu jednostronnych przekazów reklamowych za pośrednictwem mediów. Mimo, że niekiedy były one bardzo trafne i zabawne, to coraz częściej przestawały być skuteczne.

Nabywcy mieli już dość oklepanych tekstów reklamowych, nachalnych banerów, kolorowych spotów z przebranymi aktorami w roli głównej czy seriali, które notorycznie zawierały lokowanie produktu. Bezpośrednie przekazy handlowe, informujące o tym, jakie zalety posiada dany produkt, przestały na nich oddziaływać, nawet jeśli były podane w atrakcyjnej formie. Konsumenci zapragnęli czegoś bardziej wartościowego, intrygującego i wiarygodnego, przekazanego w nowej, ciekawej i użytecznej odsłonie. W odpowiedzi na ich potrzeby stworzono narzędzie marketingowe, które okazało się być panaceum na te problemy. Tym narzędziem jest właśnie branded content.

Czym właściwie jest branded content?

Branded content to nowoczesne narzędzie marketingowe, którego głównym założeniem jest odejście od widocznej i nachalnej reklamy na rzecz użytecznej i pośredniej formy promocji. Branded content to wszelkie działania, mające na celu dostarczenie klientom treści, które są wartościowe, ciekawe, atrakcyjne, a jednocześnie zawierają ukryty pierwiastek reklamowy.

Markowy, nienatarczywy przekaz marketingowy przybiera najczęściej formę: aplikacji mobilnej, bloga, gry, komiksu, filmu, wpisu, książki, infografiki, e-booka, poradnika, artykułu. Kanałami dystrybucji są wszystkie media, jednak największą siłę oddziaływania ma w tym wypadku internet.

Rola treści w branded content

Content is the king – tak brzmi znane hasło, o którym wspominałam już TUTAJ. Ta zasada sprawdza się także w przypadku branded content. Opracowanie treści reklamowych, które są wartościowe, atrakcyjne i przede wszystkim – mają subtelnie wpleciony wątek marketingowy, nie jest prostym zadaniem. Wymaga to kreatywności, oryginalności, znajomości bieżących trendów w świecie rozrywki oraz najnowszych rozwiązań technologicznych.

Niezwykle istotne jest również rozumienie potrzeb konsumentów. To w tym tak naprawdę tkwi siła – klient musi dostawać takie treści, jakie są dla niego ważne, atrakcyjne i użyteczne.

Samodzielne stworzenie obrandowanych treści jest z całą pewnością ogromną satysfakcją, jednak pociąga za sobą konieczność poświęcenia na to sporej ilości czasu. Jeżeli nie masz go w nadmiarze, to zawsze możesz zwrócić się o pomoc do specjalistów. Oni doskonale wiedzą, jak ogromna siła drzemie w branded content i potrafią ją wykorzystać z pełną skutecznością.

Zalety branded content

Branded content jest nazywane alternatywą dla tradycyjnej formy reklamy. Dzięki branded content, komunikacja marki z klientem wkroczyła na wyższy poziom. Nabywca jest traktowany jako równorzędny partner. Zadaniem firmy jest nie tylko przedstawienie zalet swojej marki, ale także pokazanie, że oferowany produkt lub usługa są faktycznie użyteczne. Dostarczenie rozrywki, pokazanie korzyści, wynikających ze skorzystania z usług marki – to wszystko wpływa na pozytywny obraz Twojej firmy.

Każdy zadowolony klient to także źródło niezliczonych rekomendacji. Każda pozytywna opinia na temat Twojej marki sytuuje ją na coraz wyższej pozycji i sprawia, że staje się ona coraz bardziej znana i ceniona. To z kolei przekłada się na aspekt materialny, który ma ogromne znaczenie dla właściwego funkcjonowanie firmy.

Jak widzisz, branded content to niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe, które może wspomóc promocję Twojej firmy i sprawić, że komunikacja marki z klientem nabierze zupełnie nowego wymiaru. Korzystanie z potencjału branded content ma wiele zalet, jednak jedną z najważniejszych jest ekonomia. Wykreowanie treści, które zwrócą uwagę odbiorców i spopularyzują nazwę marki nie musi być bowiem drogie.

Zapewne ciężko jest Ci w to uwierzyć, patrząc na obrandowane dzieła takich potentatów, jak Audi:

Pamiętaj jednak, że w tym wypadku liczy się przede wszystkim pomysłowość, co postaram się pokazać na konkretnych przykładach w następnym artykule:)

Foto: responsys.com  thisnowhere.com

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *