Branded content na rodzimym gruncie

Połącznie copywriterskiego polotu, rozrywki na wysokim poziomie, użytecznych treści i nienachalnego pierwiastka reklamowego to przepis na jedno z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Branded content, bo o nim tutaj mowa, jest od dłuższego czasu z powodzeniem implementowany w strategii marketingowej wielu zagranicznych firm. A jak ta kwestia wygląda na naszym rodzimym gruncie? Czy potencjał branded content jest efektywnie wykorzystywany przez polskie marki? I w końcu, czy warto podążać ich śladem?

Branded content w Polsce

Polskie marki coraz częściej uwzględniają branded content w swych działaniach reklamowych, dzięki czemu umacnia się on jako nośnik komunikatów reklamowych. Oczywiście ograniczenia finansowe uniemożliwiają sponsorowanie tak spektakularnych akcji, jak np. skok Felixa Baumgartnera, o którym pisałam TUTAJ. Jednak brak wielomilionowych budżetów nie stanowi przeszkody do kreowania niezwykle ciekawych, dedykowanych treści. Materiały, tworzone przez nasze rodzime firmy odznaczają się wysokim stopniem profesjonalizmu i wyjątkową skutecznością. Mam nadzieję, że wybrane przeze mnie przykłady przekonają Cię do tego, że naprawdę warto uwzględnić branded content w strategii marketingowej Twojej marki.

Video – skuteczny przekaźnik branded content

Marką, która szybko dostrzegła wartość branded content, jest Telekomunikacja Polska. Na pewno kojarzysz filmiki, w których pojawiają się dwie sympatyczne postaci: Serce i Rozum:

Ten nieszablonowy pomysł na unikalny, dedykowany content, spotkał się z ogromnym uznaniem odbiorców. Zabawne dialogi, ciekawe historie, estetyczna oprawa graficzna i oczywiście – delikatnie wpleciony wątek marketingowy – to właśnie egzemplifikacja właściwego wykorzystania siły branded content przez polską markę.

Ciekawym przykładem firmy, która zaadaptowała się w naszym kraju, otworzyła tu swoje oddziały i śmiało promuje użyteczną stronę branded content, jest Sephora Polska. W serwisie Blogmakijaz.pl cyklicznie pojawiają się tutoriale z użyciem kosmetyków sponsora. Przekaz reklamowy marki jest w tym przypadku idealnie wkomponowany w każdy odcinek i nie przysłania głównej idei. To dzięki nienachalnemu charakterowi kampanii, filmiki zyskały przychylność użytkowniczek, a Sephora Polska zwiększyła rozpoznawalność swej marki i podniosła sprzedaż.  Poniższe video pokazuje, jak w łatwy i niedrogi sposób można wykreować atrakcyjny materiał video o wysokiej jakości merytorycznej, zawierający nienatarczywą informację handlową:

Marką, która w praktyczny sposób wykorzystała branded content jest Kamis. Firma połączyła siłę tego narzędzia marketingowego z niesłabnącą popularnością blogów i przeprowadziła ciekawą akcję reklamową:

W kampanię zaangażowani zostali zarówno właściciele blogów, jak i czytelnicy. Zadaniem blogerów było skomponowanie potraw, w skład których wchodziły przyprawy tej marki. Zachętą do wzięcia udziału w tej akcji była możliwość otrzymania pełnowartościowych produktów tej marki, a także publikacja zwycięskich przepisów w magazynie „Palce Lizać” oraz książce kucharskiej, wydanej przez firmę Kamis. Pomysł był strzałem w dziesiątkę – niedrogi, przyjemny i skuteczny – czyli branded content w czystej postaci🙂

Podobną strategię obrał Knorr, który objął swym patronatem portal przepisy.pl:

Miłośnicy smacznej kuchni mogą znaleźć tam różnorodne przepisy, zarówno w tradycyjnej, tekstowej formie, jak i tutoriale w postaci filmików:

 

Użytkownicy mogą nie tylko komentować i udostępniać zamieszczone tam treści poprzez Facebooka, ale także publikować własne przepisy. Działania marki, oparte na branded content przynoszą w tym wypadku wymierne efekty: zachęcają klientów do współuczestnictwa w projekcie i interakcji, dzięki czemu marka staje się bliższa, a w konsekwencji – produkty opatrzone jej logiem zdecydowanie częściej lądują w koszykach konsumentów.

Branded content a grafika i obraz

Nie jest tajemnicą, że wartościowy content pozwala zdobyć spory zasięg na Facebooku. Mistrzem w łączeniu unikalnej, ciekawej treści z grafiką jest marka Berlinki, która każdego dnia serwuje odbiorcom sporą dawkę dedykowanej treści, podanej w interesujący, lekki i zabawny sposób:

Dzięki pomysłowości i kreatywności zatrudnionego przez firmę copywritera, marka zyskała zaangażowanych, aktywnych fanów, zwiększyła zasięg swojego fanpage, poprawiła rozpoznawalność swej marki, podniosła sprzedaż swych produktów oraz usprawniła komunikację z klientami. Jak widać, korzyści płynące z umiejętnego wykorzystania branded content są niepoliczalne i bezcenne!

Mam nadzieję, że udało mi się przekonać Cię do tego, że branded content to naprawdę skuteczne narzędzie marketingowe. Nie bez powodu coraz więcej polskich firm uwzględnia je w swej strategii reklamowej. Myślę, że warto podążać ich śladem i tworzyć wartościowe, autorskie treści, oparte na branded content. Jeśli jednak brakuje Ci czasu, inwencji czy siły to pamiętaj, że zawsze możesz zlecić to zadanie profesjonalnemu copywriterowi, który wykreuje dla Ciebie wyjątkowy i niepowtarzalny content!

 Foto: http://www.sxc.hu

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *