Brand heroes w świecie reklamy

Bohaterowie są wśród nas. Czytasz o nich w książkach, oglądasz ich w filmach, a od dłuższego czasu możesz ich zobaczyć także w reklamach. Wszystkie te postaci są unikalne i niepowtarzalne, jednak łączy je jedno – fakt posiadania niesamowitych mocy. Jedni bohaterowie używają ich do ratowania świata przed zagładą, natomiast brand heroes wykorzystują pełnię swych sił, by budować profesjonalny wizerunek marki. Czy mogą oni pomóc także Twojej firmie?

Kim są brand heroes?

Najprościej można by było powiedzieć, że brand heroes to bohaterowie marki, jednak byłby to opis niekompletny i nie oddający w pełni złożonego charakteru tych postaci oraz ich kluczowej roli w świecie marketingu. Brand heroes to ambasadorzy marki, która powołała ich do życia, to ucieleśnienie jej wartości i idei.

W wielu przypadkach bohaterowie Ci na stałe wchodzą do świata popkultury. Wystarczy spojrzeć na Henia i Krysię z wielkanocnej kampanii promocyjnej hipermarketu Tesco:

Słynne powiedzenie „Żur, kiełbasa, jajec górka – idą święta, kurka rurka” jeszcze przez długi czas od momentu zakończenia emisji spotu rozbrzmiewało w uszach odbiorców. Natomiast słowo „wydudlać” zapisało się na stałe w języku polskim jako przykład ciekawego neologizmu reklamowego.

To właśnie poprzez oryginalne wypowiedzi i interesujące przygody, brand heroes dostarczają odbiorcom rozrywki, przyjemnych emocji, a jednocześnie konotują ciepłe skojarzenia z marką i budują pozytywny wizerunek firmy.

Wygląd, charakter, a także losy poszczególnych brand heroes są uzależnione od profilu marki, którą reprezentują. W reklamach skierowanych do dzieci pojawiają się zupełnie inne postaci, wyposażone w zupełnie inny zestaw atrybutów i cech niż w reklamach dla osób dorosłych. Przykładem ambasadora wyrobu, przeznaczonego stricte dla najmłodszych, jest przyjacielski miś Kubuś. Uosabia on wszystkie cechy, doceniane przez dzieci – czyli serdeczność, otwartość, dobro. Dzięki temu nie tylko soczki tej marki cieszą się sporą popularnością, ale także jej strona i fanpage:

Z kolei egzemplifikacją reprezentanta produktu dla dorosłych jest postać silnego, mężnego górala, z dumą prezentującego złocisty napój alkoholowy marki Harnaś. Tu również stworzenie unikalnego bohatera zaowocowało zwiększeniem sprzedaży i wzrostem popularności tej firmy, min. w mediach społecznościowych:

Jakie moce posiadają?

Bohaterowie, których znasz z kina, literatury i reklam to niezwykle różnorodne postaci. Mają inne charaktery, odmienny wygląd, jednak jak już wspomniałam wcześniej, łączy ich wspólny mianownik – wszyscy zostali obdarzenia niesamowitymi mocami. Mają siłę sprawczą, mogą zmieniać świat – i ten rzeczywisty, i reklamowy. Brand heroes skutecznie i efektywnie wykorzystują swe moce, by pomóc właścicielom większych i mniejszych firm budować pozytywny wizerunek.

Ale to nie jedyne zadanie, jakiemu stawiają czoła odważni brand heroes. Bohaterowie godnie reprezentują markę oraz w subtelny, oryginalny i ciekawy sposób promują jej produkty. Dostarczają odbiorcom ogromną dawkę rozrywki, pobudzają ich emocje, a także umiejętnie wplatają pierwiastek reklamowy w prezentowane przez siebie treści. Dzięki nim, komunikacja marki z klientami zyskuje nowe oblicze.

Czy warto mieć swoich brand heroes?

Na to pytanie odpowiedź może być tylko jedna – tak! To właśnie dzięki tym postaciom komunikacja marki z otoczeniem nabiera zupełnie nowego charakteru. Wystarczy spojrzeć na najbardziej znanych brand heroes w Polsce, czyli Serce i Rozum, o których wspominałam już wcześniej TUTAJ:

Niesamowita moc tych bohaterów sprawiła, że nieco nadszarpnięty wizerunek Telekomunikacji Polskiej nie tylko się ocieplił, ale także zyskał na wiarygodności. To z kolei przełożyło się na zwiększenie wyników sprzedażowych oraz na wzrost popularności marki. Dowodem tego jest ogromna liczba fanów na  oficjalnym fanpage’u oraz imponująca ilość odsłon poszczególnych aplikacji i filmików z udziałem Serca i Rozumu:

Przypadek ten nie jest odosobniony. Podobnym sukcesem mogą poszczycić się także inne marki. Na pewno kojarzysz łaciatą krowę – ikonę czekolady Milka czy Małego Głoda, pojawiającego się w reklamach Danone. Postaci te zagościły na stałe w strategiach reklamowych tych firm i sprawiły, że komunikacja marki z klientami stała się o wiele bardziej efektywna.

Jeśli zastanawiasz się czy warto powołać do życia własnych brand heroes, to pamiętaj, że świat rzeczywisty i świat reklamy to płaszczyzny, które mają ze sobą wiele wspólnego. A jednym z najważniejszych punktów ich styczności są właśnie bohaterowie. To właśnie oni spajają te dwie płaszczyzny, przekazują najważniejsze wartości firmy, a co najważniejsze – uosabiają wszystkie treści, wrażenia i emocje, których nie dałoby się wyrazić żadnymi słowami. Dzięki brand heroes będziesz mógł skutecznie zachęcić Klientów do wkroczenia w niezwykle złożoną i różnorodną przestrzeń Twojej marki!

Foto: http://www.sxc.hu

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *